یه پسر

یه پسر دهه هفتادی که کلی آرزو داره و داره تلاش می‌کنه با کمک خدا بهشون برسه... توی این مسیر خاطرات خوب و بد اش رو اینجا می‏‌نویسه

یه پسر

یه پسر دهه هفتادی که کلی آرزو داره و داره تلاش می‌کنه با کمک خدا بهشون برسه... توی این مسیر خاطرات خوب و بد اش رو اینجا می‏‌نویسه

کمی درباره آلودگی هوا

یادمه تهران تا همین دو سه سال پیش اصلا اینطوری نبود. یعنی ماشین و آلودگی بود ولی نه در این حد...

توی این دو سه ساله خیلی ماشین زیاد شده و در نتیجه آلودگی هوا هم زیاد شده. دلیل اینکه ماشین زیاد شده هم فکر میکنم به خاطر جهش ناگهانی دلار در همون سال ها باشه که مردم از ترس اینکه دیگه نتوانند ماشین بخرند به خرید ماشین روی آوردند. چون قیمت ها داشت همینطوری بالا می رفت. البته هنوزم هستن کسانی که دوست دارن روی خرید ماشین سرمایه گذاری کنند به این امید که سود کنند که با اقتصاد داغون ایران دور از ذهن نیست.

دوشنبه و سه شنبه دانشگاه ها هم تعطیل شدند. من دوشنبه کلاس داشتم و نرفتم.

یه سایتی هست که شاخص آلودگی هوا رو نشون میده. و نکته دیگه این سایت اینه که پیش بینی هم میکنه و منطقه به منطقه نشون میده.

https://www.airvisual.com/iran/tehran


واقعا امسال نمیدونم چرا اینجوریه. هوا به شدت آلوده شده و واقعا نمیشه نفس کشید

مسئولین با شعور مملکت ما هم در تصمیم گیری برای تعطیلی ناتوان هستند. مثلا برای امروز مثه اینکه گفته بودن دانشگاه ها در نوبت صبح تعطیل هستند. آخه این خبر یعنی چی؟!!! مگه مدرسه است؟

هر روز که میگذره دلم بیشتر میخواد یه جایی بهتر از اینجا برم. جایی که حداقل بتونم به راحتی نفس بکشم. 

مسیری که میرم دانشگاه، یه خیابونی وجود داره که دوربین تردد طرح ترافیک هست. صبح ها از هر 5 تا ماشین 1 ماشین هست که پلاک اش رو مخدوش کرده یا یه چیزی گذاشته روش تا دوربین نگیره و بعد دوربین پیاده میشه و برمیداره. 

دیگه برای من عادی شده این چیزا...

آرزو میکنم کاش اینجا جای بهتری بود واسه زندگی...