یه پسر

یه پسر دهه هفتادی که کلی آرزو داره و داره تلاش می‌کنه با کمک خدا بهشون برسه... توی این مسیر خاطرات خوب و بد اش رو اینجا می‏‌نویسه

یه پسر

یه پسر دهه هفتادی که کلی آرزو داره و داره تلاش می‌کنه با کمک خدا بهشون برسه... توی این مسیر خاطرات خوب و بد اش رو اینجا می‏‌نویسه

فارغ التحصیلی و تسویه حساب

بعد از اینکه نمره پروژه ام وارد شد چند روز بعدش رفتم دنبال کارهای فارغ التحصیلی

خوبی که دانشگاه ما داشت این بود که نیاز نبود که خودت بری و امضا بگیری و به صورت سیستمی بود

همه مراحل توی پرتابل دانشجویی ام بود و معلوم بود که الان در کدوم مرحله هستم و چه کسانی امضا کردن

اول رفتم پیش آموزش دانشکده اون اوکی کرد و همینطوری سیستمی پیش رفت

تنها جایی که اذیت شدم کتابخانه بود که نمیدونستم باید فرمت پایان نامه رو مطابق با نطر دانشکده درست کنم. و اینکه یه مشکلی توی فایل ورد ام بود که خدا رو شکر درست شد...

بعد رفتم با کتابخونه تسویه کردم. 2000 تومن بابت تاخیر کتابایی که توی این 4 سال گرفتم دادم

بعد رفتم کارت غذام رو دادم و بعدش رفتم امور مالی. اونجا هم سفته ای که بابت وام دانشجویی صندوق رفاه داده بودم رو پس گرفتم و یه رسید دادم

بعد 1-2 ساعت پرونده ام تکمیل شد و فرستاده شد به ساختمان مرکزی

حدود 80 هزار تومن طلب کار شدم که باید میرفتم شماره حساب بانک ملی میدادم تا به حسابم واریز کنن 

بعد از اینکه از دانشگاه اومدم بیرون هم احساس خوشحالی داشتم هم ناراحتی

خوشحالی از این بابت که بلاخره مهندس شدم و رنگ دانشگاه رو نمیبینم. و ناراحتی به این خاطر که کلی خاطره های خوب توش داشتم. بلاخره یه جورایی خونه ام محسوب میشد. بعضی ترم ها میشد که 5 روز در هفته میرفتم دانشگاه و تمام کارام رو اونجا میکردم

خلاصه تو راه که می اومدم آخرین بستنی ام رو هم خوردم و خداحافظی کردم

البته شاید به خاطر گرفتن ریز نمره کارم باز بهش بخوره ولی دیگه رسما تموم شد

امروز هم رفتم شماره حساب رو دادم بهشون و میگن تا حداکثر 20 روز دیگه به حسابم میریزن

گواهی موقت هم انگار10-15 روز دیگه به شرط داشتن گواهی اشتغال به تحصیل میدن

مدرک اصلی رو هم 6 ماه بعدش میدن


ارشد ثبت نام کردم

بعد از اینکه تصمیم گرفتم برم ارشد بخونم. بعد یه اطلاعیه گذاشتن که اول ثبت نام غیر حضوری انجام بدیم. بعد،  یه سری اطلاعات رو تو سایت تکمیل کردم. بزرگترین مشکل من برای ثبت نام این بود که چون هنوز نمره پایان نامه ام نیومده بود نمیتونستم فرم معدل و مدرک که مبنی بر فارغ التحصیلی تا 31 شهریور هست رو از دانشگاه بگیرم. اما یه فرم معدل مخصوص دانشجویان سال آخر بود که تونستم اونو بگیرم. اما مطمئن نبودم که دانشگاهم قبول کنه.

خلاصه رفتم چهارشنبه هفته پیش رفتم واسه ثبت نام

روز اول(چهارشنبه): با بابام رفتیم واسه ثبت نام. بعد از اینکه وارد سالن شدیم ، نوبت گرفتیم و بعد بهم یه پرونده و یه سری فرم دادن که پر کنیم

بعد طبق شماره صدا کردن و یه کارشناسی بود که مدارک رو بررسی میکرد. رفتم نشستم و خدا خدا میکردم که به فرم معدل ام گیر نده که خدا رو شکر تائید کرد. 

بعد رفتم یه اتاق دیگه که کارای ثبت نام رو انجام بدم. یه خانمی بود و گفت که انگار تا قبل از امتحانات ترم اول مهلت دارم تا گواهی موقت رو تو سایت آپلود کنم.

بعد رفتم یه اتاق دیگه که کارای تست سلامت جسم رو انجام میداد. قد و وزن و چشم رو چک کرد و یه سری سوال پرسید و فرم ام رو امضا کرد

بعد رفتم مرحله بعد که اتاق روان بود. اینجا بود که مشکلی برام پیش اومد. اونم این بود که نام دانشگاه رو در  فرم سلامت جسم و روان که از سایت امور دانشجویان وزارت علوم گرفته بودم و تکمیل کرده بودم رو اشتباه وارد کرده بودم و مسئول اونجا میگفت که اگه اینو درست نکنی موقع فارغ التحصیلی به مشکل میخوری. دیگه با این مشکل نتوستم بقیه مراحل رو برم و رفت واسه شنبه

روز دوم (شنبه):این روز متاسفانه گوشیم سوخت و تمام شماره هام رو از دست دادم. دیگه از دوستم شماره استاد راهنمام رو گرفتم و به استادم گفتم که این نمره منو بدین تا فردا لطفا! چون فردا 31 شهریوره و من باید تا فردا فارغ التحصیل بشم. البته چون یک سال وقت فراغت بعد از تحصیل دارم از این لحاظ مشکلی نبود ولی میترسیدم که دانشگاه ام گیر بده که چرا تا آخر شهریور فارغ التحصیل نشدی! 

بعد از اینکه فرم سلامت رو درست کردم رفتم به کارشناسش دادم . اونم مهر کرد و رفتم واسه گرفتن تائیدیه تحصیلی. اطلاعاتم رو ثبت کرد و گفت که برم دبیرخانه نامه رو بگیرم. بعد باز رفتم پیش خودش و گفت با گواهی موقت ات بده به دانشگاه تا ریز نمرات و تائیدیه تحصیلی ات رو برامون بفرسته. 

بعد رفتم واسه نظام وظیفه. اونجا هم یه نامه داد که مدارک لازم از جمله گواهی موقت  ببرم پلیس +10. منتها من هنوز گواهی نداشتم.

خلاصه مرحله آخر رفتم و کارت دانشجوئی ام رو گرفتم و تمام

اما هنوز باید میرفتم دنبال کارای نظام وظیفه و تائیدیه تحصیلی

میخواستم برم پلیس +10 دانشگاهمون اما چون مدارکم ناقص بود رفتم خونه مدارکم رو بیارم. بعد رفتم پلیس +10 نزدیک خونه مون. اونجا گیر داد که با این فرم معدل نمیشه معافیت صادر کرد. کلی هم تازه تو صف بودم. بعد با بابام رفتم یه جای دیگه. اونجا هم همینو گفت. خلاصه گفتم بذار تا وقتی که گواهی موقت گرفتم بعد میرم دنبال کاراش! 

روز سوم (یک شنبه): ساعت 10 صبح بلاخره استادم نمره ام رو داد. سریع رفتم دانشگاه و فرم معدل رو گرفتم. جالب اینجا بود که تاریخ فارغ التحصیلی رو برام 15 شهریور زد. وقتی سوال کردم که مگه تاریخ فارغ التحصیلی تاریخ اعلام آخرین نمره نیست؟! مدیر آموزش گفت که آره ! اما به شرطی که آخرین ترم ات باشه. منم تو دلم گفتم که چه بهتر!

روز چهارم (سه شنبه): بعد از اینکه امروز رفتم کار های گرفتن کارت ملی هوشمند رو انجام دادم سریع رفتم پلیس +10 نزدیک دانشگاه مون. فرم معدل و نامه دانشگاه رو دادم و خلاصه خدا رو شکر برام معافیت تحصیلی تا 3 سال  آینده رو صادر کرد. رفتم به دانشگاه دادم و تمام. خیالم از این هم راحت شد