یه پسر

یه پسر دهه هفتادی که کلی آرزو داره و داره تلاش می‌کنه با کمک خدا بهشون برسه... توی این مسیر خاطرات خوب و بد اش رو اینجا می‏‌نویسه

یه پسر

یه پسر دهه هفتادی که کلی آرزو داره و داره تلاش می‌کنه با کمک خدا بهشون برسه... توی این مسیر خاطرات خوب و بد اش رو اینجا می‏‌نویسه

این روزهای داغون من

چند روزی دست و دلم به نوشتن نمیرفت و حال و حوصله چیزی را نداشتم. دیگه همین الان خودم رو مجبور کردم که بنویسم 

امتحانات ترم دو تموم شد

این ترم من خیلی خوب خونده بودم. ولی چند ماجرا باعث شد که نتونم خوب خودم رو نشون بدم

میدونی خیلی زور داره آدم برای یک چیزی زحمت بکشه کلی و آخر سر بابت یک اشتباه کوچیک نشه

این ترم من سه تا درس برداشتم که به ترتیب نمرات زیر رو کسب کردم: 17، 14.25 و 11

اشتباهی که این ترم کردم و تمام دوران تحصیلم کردم این بود که زیاد به جزوه استاد اهمیت نمیدادم. و سعی میکردم دنبال منابع مختلف باشم. همش هم از این کنکور لعنتی بود. از همان دوران سعی میکردم منابع مختلف رو دور خودم جمع کنم و آخر سر به هیچ کدومشون نرسیدم

دومین اشتباه ام این بود که سعی کردم از بقیه کمک بگیرم. به جای اینکه خودم حل کنم هی از این و اون میپرسیدم و وقتم تلف شد 

خلاصه خیلی برام زور داره که این درس رو افتادم با وجود اینکه کلی براش تلاش کردم


ولی زندگیه دیگه. آدم باید درس بگیره. از تجربیاتش باید درس بگیره. برای خودش قانونی درست کنه

خوشحالم که تونستم به این درس های مهم دست پیدا کنم

درس های مهم زندگیم این شد پس:

1- از هیچ کس چیزی نخواه و خودت سعی کن بدست شون بیاری. 

البته مشورت در کار ها خوبه ولی از کسی مشورت بگیر که اون تو رو نمیشناسه. چون از آشنا ها و دوستان زیاد زخم خوردم


2- درسای دانشگاه و هر جایی که نمره ای برات داره رو از روی مطالب خود استاد بخون و منابع دیگه ای رو مطالعه نکن


با وجود اینکه الان خیلی داغونم و وضعیتم رو هواس امروز صبح با قدرت بیدار شدم و سعی کردم اتفاقاتی که برام افتاده رو فراموش کنم. به خودم گفتم دنیا که به آخر نرسیده. همه تو زندگی شکست میخورن. شاید خدا خواسته برات

زندگیه همیشه روی خوش نداره. گاهی گوشه رینگ مشت میخوری و پدرت در میاد.

ولی آدم باید درس بگیره 

من درس گرفتم  و سعی میکنم بهشون عمل کنم

ولی میدونی فکره دیگه. آدم وقتی به گذشته فکر میکنه از فرصت هایی که از دست داده حسرت میخوره. ولی مهم نیست با قدرت باید ادامه داد 

این ترم مشروط نشدم. و یک درس سمینار هم دارم که تکلیفش معلوم نیست فعلا! پروپوزال هم باید تا شهریور بنویسم. این استاد راهنما مون هم چیزی نگفته منم چیزی پیام ندادم بهش! احتمالا از اینکه بفهمه این درس رو افتادم زیاد خوشحال نشه!


این روزا داشتم به این فکر میکردم که ترم بعد رو مرخصی بگیرم و بشینم زبان بخونم و اپلای کنم وبرم! 

ولی جدیدا به این نتیجه رسیدم که اگه از این به بعد درسی رو نیفتم میتونم ارشد رو دو ساله تموم کنم

نمیدونم هنوز چیکار کنم. واقعا شرایط سختی برام پیش اومده

خیلی تو فشار هستم و دیروز زدم زیر گریه

امروز میخوام رابطه ام رو با خدا ببرم مثل روزای گذشته . مثل اون روزایی که عاشق اون زنیکه بودم.


هدفم فعلا اینه که بشینم جی آر ایی بخونم و ازش نمره بالایی بگیرم و اپلای کنم . خیلی سخته گرفتن نمره بالا تو این آزمون

ولی من به خودم باور و ایمان دارم و ایشالله با کمک خدا بهش برسم


چقدر حرف زدم و چقدر خودم رو بیرون ریختم

خدا رو شکر

همین!

لغو ویزای دانشجویان ایرانی در آمریکا

این قانون جدید سه بخش داره:


۱) دانشجویانی بین المللی (ویزاهای اف و ام) که تمام کلاس هاشون در پاییز ۲۰۲۰ آنلاین هست یا باید انتقالی بگیرند به دانشگاه های دیگه با کلاس های حضوری، یا اینکه آمریکا رو ترک کنند.

۲) دانشجویان بین المللی که کلاس هاشون حضوری هست مشکلی ندارند و میتونن حداکثر یک کلاس یا سه واحد رو به صورت آنلاین بردارند.

۳) دانشجویان بین المللی که دانشگاه شون کلاس ها رو با سیستم هیبرید (تلفیقی از کلاس های حضوری و آنلاین) برگزار میکنه، میتونند بیش از یک درس یا سه واحد آنلاین هم بردارند به شرطی که تمامی واحدهاشون آنلاین نباشه. 


دلم میسوزه براشون
البته مثه اینکه یکی از اساتید گفته بود که میشه این قانون رو یه جورایی دور زد. مطمئنا دانشگاه ها دوست ندارن که دانشجوهاشون رو از دست بدن. چون وقتی کرونا تموم بشه دردسر های ویزای دوباره داره و ممکنه کلی کار عقب بیفته.

ولی اگه کسی خارج بشه واقعا استرس زیادی رو متحمل میشه

دلار 21000 تومن سکه 10 میلیون

خب الحمدالله سکه کانال 10 میلیون تومان را فتح کرد و دلار نیز کماکان در حال افزایش 
علی برکت الله

حالا تو این اوضاع تو بخوای اپلای هم بکنی، با این وضع کرونا هم که مرز ها بستس، بچه هایی که امسال پذیرش گرفتن نمیتونن ویزا بگیرن و احتمال زیاد به ترم بعد یا سال بعد دیفر میکنن.

یعنی سال بعد ظرفیت های دانشگاه ها بسیار کم خواهد شد....

تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل