به درخواست یکی از دوستان در این پست میخوام یه سری نکات در رابطه با تهیه لیست اساتید برای ایمیل زدن بگم که امیدوارم مفید واقع بشه.
خب اولین کار اینه که کشور مقصد را انتخاب کنید.
بعد لیست دانشگاه ها را از وب سایت USNEWS پیدا کنید. مثلا اون بالا گزینه آمریکا یا کانادا رو بزنین و بعد لیست همه دانشگاه های اون کشور که در جزو رتبه بندی حساب میشوند را میاره. خب حالا شما لیست دانشگاه های کشور مقصد را دارین.
حالا یک فایل اکسل درست کنید و اسم همه اون دانشگاه ها رو وارد کنید.
در این مرحله باید تک تک وارد سایت دانشگاه ها بشید و لیست اساتید رو پیدا کنید. نکته ای که اینجا وجود داره اینه که هیچ وقت وارد سایت اصلی دانشگاه نشوید. چون بیشتر سردرگم میشوید. به نظرم حتی خود طراح سایت دانشگاه هم سردرگم میشه چه برسه به شما. کاری که شما باید بکنید اینه که اسم دانشگاه + اسم رشته تون رو در گوگل سرچ کنید. مثلا اگر رشته تون مهندسی عمران هست، تو گوگل سرچ کنید:
University of California Civil Engineering Faculty
در اینجا معمولا در 90 درصد مواقع گزینه اول گوگل لینک مورد نظر شما هست. وقتی روی لینک میزنین دقیقا وارد صفحه و لیست اساتید مهندسی عمران دانشگاه میشوید.
خب در مرحله بعد باید تک تک وارد صفحه هر استاد بشید و رزومه استاد رو بررسی کنید و ببینید که آیا به فیلد تحقیقاتی یا علاقه مندی های شما میخوره یا نه!
هر زمان که استادی رو انتخاب کردین، اسم اش رو در فایل اکسل وارد کنید. و جلوی اسم هر استاد مشخصات اش رو بنویسید. من خودم این مشخصات رو برای هر استاد نوشتم:
1- اسم استاد
2- ایمیل استاد
3- لینک صفحه شخصی استاد ( بعضی اساتید صفحه شخصی دارند که توش میشه اطلاعات مفیدی رو کسب کرد. مثل پوزیشن ها و...)
4- 2 یا 3 کلید واژه یا Research interests ها که فکر میکنین که به فیلد شما نزدیکه و میتونین در ایمیل به استادها بهش اشاره کنید.
5- تاریخ ایمیل اول که متوجه بشین که به هر استاد چه زمانی ایمیل زدین
6- تاریخ های بعدی مثل تاریخ ریماندرها....
این کارها به نظرم بهینه ترین حالت ممکن برای پیدا کردن لیست اساتید برای اپلای هست. بعد از اینکه همه اسم اساتید دانشگاه های کشور مقصد تون رو وارد کردین شروع به ایمیل زدن بکنید و حتما تاریخ ایمیل ارسالی رو یادداشت کنید که فراموش نکنید. میتونین از رنگ های مختلف برای متمایز کردن سطرها یا ستون ها هم استفاده کنید.